kopcovitá krajina zalitá sluncem

Přestavba dodávky 3/16: úpravy na autě

Jaké úpravy jsem udělal nebo chci udělat na samotném autě.

Couvací kamera

Couvací kamery jsem chtěl mít v autě dvě. Jednu mířící přímo dolů pro účely parkování a couvání na stísněných prostorech. Druhou mířící dozadu a nahrazující zpětné zrcátko. Na Aliexpressu jsem koupil nové horní brzdové světlo s vestavěnou kamerou a displayem na zpětné zrcátko. Na solární panely jsme pak přidělali další malou kamerku, která bude sloužit jako zpětné zrcátko. Signály z obou kamer vedou do displaye na zpětném zrcátku, kde je lze přepínat.

kamery na zadku auta
Kamery
zpětné zrcátko
malý monitor na zpětném zrcátku

Nákup

Položka Cena Poznámka
Couvací kamera v brzdovém světle a display na zpětné zrcátko 2 416,- Kč
Zpětné zrcátko 635,- Kč Koupeno na Bazoši. V dodávce původně nebylo.
Druhá kamera (na solární panely)

Odstranění koroze za lištou šoupacích dveří

Protože jsem věděl, že Ducata pod lištou šoupacích dveří reziví a po zastavění vnitřku už nepůjde snadno sundat, narezlý plech pod ní jsem vybrousil, natřel odrezovačem a zatřel barvou, která zbyla z nátěru podlahy (viz další článek). Při vracení lišty, jsem jí podlepil, abych zmírnil pronikání vody a rezivění.

zkorodovaný plech pod odloupanou barvou
Koroze pod lištou
zkorodovaný plech
lišta bočních dveří dodávky
Boční dveře jsem nechal v pojezdech a po sundání lišty je jenom podložil

Nákup

Položka Cena Poznámka
Odrezovač Zbyl z podlahy (viz další článek)
Antikorozní barva Dufa CORREX bílá 3v1 – zbyla z podlahy (viz další článek)
Lepidlo pod lištu šoupacích dveří 171,- Kč Ceys total tech expres bílý 3v1 (tmel, silikon, lepidlo) 290 ml

Bezpečnostní podložky pod kliky se zámkem a západka zadních dveří

Ducata už mnoho let trpí velmi známým bezpečnostním problémem, kdy může kdokoliv bez větší námahy a znalostí šroubovákem otevřít zamčené dveře během několika sekund. K zamezení alespoň tomuto nejjednoduššímu způsobu vniknutí lze předejít instalací [1] bezpečnostních podložek pod všechny kliky se zámkem (tj. pod kliku zadních dveří a kliku řidiče). Do zadních dveří jsme pak instalovali bezpečnostní západku.

bezpoečnostní podložka pod zámkem auta
Bezpečnostní položka pod zámkem dveří řidiče

Nákup

Položka Cena Poznámka
Bezpečnostní podložky pod zámky 1 336,- Kč 2 ks
Bezpečnostní západka zadních dveří 1 009,- Kč

Výměna dvojsedáku spolujezdce

Protože je celá vestavba koncipovaná jako dvojmístná a chtěl jsem mít z kabiny průchod do zadní části, bylo potřeba dvojsedák spolujezdce vyměnit za jednosedačku. Protože jsem plánoval vestavbu legalizovat (viz článek Legislativa a přepis), musel jsem sehnat originální sedačku spolujezdce, která je výrazně dražší než podomácku předělané kusy. Pod sedačku spolujezdce jsem zároveň instaloval otočnou konzoli, která musí mít pro přepis rovněž homologaci.

otoč autosedačky
Otoč sedačky spolujezdce

Nákup

Položka Cena Poznámka
Jednosedačka spolujezdce 17 500,- Kč Zakoupeno skrze Facebook skupiny Nomádem.cz
Otočná konzole 3 327,- Kč

Instalace okapničky nad posuvné dveře

Protože těsnění posuvných dveří ideálně nedoléhalo a při silnějším dešti na dveře trochu zatékalo, instaloval jsem nad ně okapničku, která zároveň zamezuje skapávání na kuchyňskou linku při otevřených dveřích za slabého deště.

okapnička nad bočními dveřmi dodávky

Nákup

Položka Cena Poznámka
Okapnička 990,- Kč PS Custom

Zatékání do vestavby

V průběhu přestavby a později i při první zkušební jízdě do deštivého Norska se ukázalo, že do dodávky na mnoha místech zatéká. Kromě originálního okápku nad zadními dveřmi, který byl trochu bouchlý, zatékalo hlavně kolem malých obrysových světel a těsněním střechy. Obrysová světla jsme obtěsnili (díky čemuž je teď náročnější výměna žároviček, protože ji je potřeba provádět zevnitř) a vevnitr jsme do díry zasunuly plastovou krytku, po které by kapky měly ztéct zpět ven. Protékání střechou jsme se pokusili vyřešit překrytím současného tmeleného spoje vrstvou self-leveling lap sealantu od Dicoru, ale pomohlo to jen částečně. Pro finální vyřešení by asi bylo potřeba tmel vybrousit a spoje kompletně přetěsnit. Jelikož dovnitř jen prokapává, tak jsme to zatím neřešili. Dalším místem kterým dovnitř protékalo byly úchuty plastového krytí v zadní části dodávky. Ty jsme zevnitř obtěsnili tmelem.

přetěsnění světla
Přetěsnění obrysových světel
zatěsněné obrysové světlo auta
přetěsnění světla
Vnitřní plastová krytka obrysového světla
fialová voda na střeše auta
Obarvenou vodou zkoušíme, kudy do auta zatéká

Když uvážím, kudy všudy do dodávky zatékalo a jak snadno se může stát, že tam začne zatékat znovu (kromě degradace tmelu stačí auto někde jen trochu ťuknout), nedává mi instalace parozábrany žádný smysl.

Vzduchové měchy [2]

Protože zadní pérování bylo na dorazech už při váze asi 3 100 kg (běžná provozní hmotnost je kolem 3 500 kg), rozhodli jsme se nechat na zadní nápravu instalovat přídavné vzduchové pérování ODAK.

přídavné vzduchové pérování
Vzduchový měch
vzduchový měch
budíky na palubové desce
Ovládání tlakování vzduchových měchů

Nákup

Položka Cena Poznámka
Intalace měchů 13 700,- Kč ODAK

Protékání do motoru [3]

Díky nepřiléhavému těsnění v dolní části čelního skla zbytečně protéká voda do motoru. Zatím jsem neřešil.

Síťka před chladič [4]

Spousta majitelů Ducat si před chladič instaluje ještě chránící síťku, aby snížila pravděpodobnost jeho proražení. Továrně je totiž chladič chráněn pouze řídce mřížovaným plastovým krytem. Na mém Ducatu byl takto proražený chladič klimatizace a bylo nutné jej vyměnit. Chránící síťku jsem ale zatím neinstaloval.

Zdroje k tématu

  1. YouTube video návod na instalaci bezpečnostní podložky
  2. Přídavné vzduchové pérování ODAK
  3. YouTube video demonstrující řešení zatékání na motor
  4. YouTube video demonstrující instalaci síťky před chladič
Publikováno:
arrow left
Předchozí Přestavba dodávky 2/16: plánování přestavby a specifikace požadavků
arrow right
Následující Přestavba dodávky 4/16: Zateplení, parozábrana, antikorozní nátěry a odhlučnění